Het nieuwe jaar is al weer ruim een maand bezig. Het beloofd weer een sportief jaar te worden met leuke baanwedstrijden en loopevenementen. Natuurlijk hebben we bij deze sportieve activiteiten weer veel hulp nodig en we hopen dat we net als vorig jaar weer op veel hulp kunnen en mogen rekenen.

Hieronder sturen wij een overzicht met evenementen waarvoor we onze leden en ouders van jeugdleden goed kunnen gebruiken. Ook staat er een belangrijk bericht van de gemeente over verkeersregelaars in deze e-mail.

Wil je je opgeven voor een van onderstaande taken, stuur dan een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

!!!  Tip: wanneer je als lid van de loopgroep zelf mee wilt lopen met onze loopevenementen, dan kun je natuurlijk komen helpen bij een van de baanatletiek wedstrijden. Omgekeerd kunnen ouders van jeugdleden helpen bij loopevenementen zodat ze tijdens de wedstrijd van hun kind op onze eigen baan niets hoeven te missen.  !!!

Hoe zit het ook al weer precies met de ledentaken? Dat kunt u allemaal teruglezen in het huishoudelijk reglement elders op deze website. Heeft u daarna nog vragen, dan kunt u altijd contact met de commissie ledentaken opnemen.

BARDIENSTEN TIJDENS PUPILLEN- EN CD JUNIOREN TRAININGEN

  • tijdens pupillentrainingen, zie barrooster in kantine
  • tijdens CD trainingen, op maandagen oneven weken, opgeven bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

BEEMSTERKAASLOPEN 2014 – data volgen

  • rondtellers / finish hulp

MUNNIKLOOP – ZONDAG 9 MAART

  • verkoop startnummers                       
  • water/theeposten       
  • verkeersregelaars / voorfietser         
  • finishhulp

OPENINGSWEDSTRIJD – ZONDAG 6 APRIL

  • opbouw baan - klaarzetten materiaal e.d. / opruimen materiaal
  • bardienst / juryleden op de baan voorzien van eten en drinken
  • juryhulp
  • tussendoor schoonmaken toiletten

PUPILLENCOMPETITIEWEDSTRIJD – ZATERDAG 17 MEI

  • opbouw baan - klaarzetten materiaal e.d. / opruimen materiaal
  • bardienst / juryleden op de baan voorzien van eten en drinken
  • juryhulp
  • tussendoor schoonmaken toiletten

PURMERBOSLOOP – DONDERDAG 12 JUNI

  • verkoop startnummers
  • water/theeposten
  • verkeersregelaars
  • finishhulp

MARKTSTADRUN – ZONDAG 7 SEPTEMBER

  • verkeersregelaars

CLUBKAMPIOENSCHAPPEN - ZONDAG 5 OKTOBER

  • opbouw baan / klaarzetten materiaal e.d.
  • bardienst / juryleden op de baan voorzien van eten en drinken
  • juryhulp
  • tussendoor schoonmaken toiletten

NEA RUN - ZONDAG 2 NOVEMBER

  • verkoop startnummers
  • water/theeposten
  • verkeersregelaars / voorfietser
  • finishhulp

PURMERBOSMARATHON - ZONDAG 7 DECEMBER

  • verkoop startnummers
  • water/theeposten
  • verkeersregelaars
  •  finishhulp

COMMISSIE LEDEN EN OVERIGE VASTE TAKEN

  • Bestuurslid (ivm aftreedschema) (meer informatie of opgeven als bestuurslid: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)
  • Sponsorcommissie
  • pupillentrainers (meer informatie of opgeven als pupillentrainer: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)
  • Leden Technische Commissie (materiaal- /accomodatiebeheer; TC baanatletiek; TC loopsport) (meer informatie of opgeven voor een van de taken: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)

SCHOONMAAK

  • wekelijkse schoonmaak toiletten (is nu een poule van 5 dames, graag uitbreiding poule)
  • grote voor- èn najaarsschoonmaak van alle ruimtes van ons clubgebouw (APRIL EN OKTOBER)

SCHILDEREN CLUBGEBOUW

Dit jaar worden de boeidelen rondom het clubgebouw vervangen, dus wat er over­blijft aan schilderwerk zijn de kozijnen, deuren en deurposten van het gebouw.

VERKEERSREGELAARS

De gemeente organiseert elk jaar een informatie avond voor (potentiële) verkeers­regelaars. Ook dit jaar zal er weer zo’n avond worden georganiseerd, te weten op 3 maart om 19.30 uur. Aanwezigheid bij deze avond geldt ook als ledentaak.

Zie hieronder de uitnodiging van de gemeente:

 

Geachte heer, mevrouw ,

Bij evenementen van enig formaat zijn ze langzamerhand onmisbaar. De evenementenverkeersregelaars in felgekleurde hesjes die je naar een parkeerterrein verwijzen of even het verkeer stilzetten zodat je kunt oversteken. Vaak zijn het vrijwilligers, voor dag en dauw opgestaan om de activiteit van hun vereniging in goede banen te leiden. Sinds 2009 is in de Wegenverkeerswet is geregeld dat men verplicht is om tijdens evenementen, waarbij het noodzakelijk is om het verkeer te regelen, bevoegde verkeersregelaars aan te stellen. Het werven van verkeersregelaars is een eigen verantwoordelijkheid van de organisatie.

Wij stellen voorop dat het belang van de verkeersveiligheid - voor evenementen­verkeersregelaars en andere weggebruikers - niet ter discussie staat. De organisator is wettelijk gezien de werkgever en daarmee ook verantwoordelijk voor de risicoaansprakelijkheid. Het belang van een goede instructie is voor alle partijen van belang. Als voorwaarde voor het organiseren van een evenement wordt het leveren van de benodigde aantal gekwalificeerde verkeersregelaars dan ook opgenomen in de evenementenvergunning. Als gemeente vinden wij het belangrijk om onze verenigingen te ondersteunen waar mogelijk. Sinds 2012 verzorgen wij daarom de instructieavond voor verkeersregelaars bij evenementen.

Graag nodigen burgemeesters Harry Brinkman, namens de Beemster, en Don Bijl namens Purmerend verenigingen uit voor de informatieavond voor evenementen­verkeersregelaars.

Tijdens deze avond willen zij alle vrijwilligers bedanken voor hun inzet afgelopen jaar en vooruitblikken op wat komen gaat in 2014. Daarnaast dient deze avond om alle verenigingen en hun leden te informeren over de nieuwe werkwijze vanuit Stichting Verkeersregelaars Nederland. Vanaf 2014 dient iedere verkeersregelaar de cursus en het examen via E-learning af te leggen, oftewel via internet. Sjoerd Rooth, adviseur verkeersveiligheid van de politie, zal op deze avond vragen die er leven beantwoorden.

De informatieavond wordt gehouden op maandag 3 maart om 19.30 uur op het stadhuis in Purmerend. De leden die u wilt opleiden tot verkeersregelaar in 2014 dient u hiervoor zelf uit te nodigen. Wij vernemen graag wie van uw leden en bestuur hierbij aanwezig zullen zijn.

Met vriendelijke groet,

Sanne Konijn

Team economie

 

Met sportieve groeten,

Commissie Ledentaken

 

 

 

 

Blogs

 

Lust & Leven - Veron LustLust & Leven

Veron Lust over zijn leven als (ultra)loper en ontwikkelingshulp verlener
| Apr 2020 | jan.2020 | nov.2019 |

Volg ons op Twitter
Praat mee op Disqus
Volg ons op Facebook