Beste lopers van NEA Volharding,

We hopen allereerst natuurlijk dat iedereen gezond en fit is! Omdat de lockdown toch langer duurt dan gehoopt, willen we graag iedereen van de loopgroepen virtueel uitdagen om actief te blijven.

Allereerst zijn looptrainers Marck en Jeroen begonnen met het maken van video’s over looptechniek. Dinsdag 26 januari is de eerste video gemaakt en deze is te vinden op het Youtube-kanaal van Jeroen: Loopscholingsfilmpjes.

Daarnaast willen we iedereen uitnodigen om deel te nemen aan de “NEA Lockdown Challenge”. De challenge bestaat er uit dat je iedere week van februari (minimaal) een intervaltraining, een tempoduurloop en een lange duurloop doet. Als je hier aan meedoet, weet je zeker dat je conditie goed op peil blijft! Deze challenge duurt dus 4 weken.

  • Intervaltrainingen kun je vinden op de website van NEA Volharding: Trainingsschema.
  • De tempoduurloop duurt, na een warming-up,  tussen 15 en 30 minuten en doe je op 95%-100% van je anaerobe drempel (omslagpunt waar je begint te verzuren). Dit tempo is zo hoog dat je eigenlijk niet meer kunt praten, hooguit kun je nog een enkel woord uitspreken.
  • De lange duurloop mag je elke week met 10% verlengen. Voorbeeld: als je de ene week 10 km loopt, mag je de volgende week 11 km lopen.

Het is de bedoeling dat je na iedere activiteit een online formulier invult met de gegeven van je training en optioneel een linkje naar je activiteit als “bewijs”. Elke dag zal het overzicht met alle activiteiten worden bijgewerkt en inzichtelijk zijn voor alle deelnemers. Er is geen competitie-element, je doet dit alleen voor jezelf! Als beloning ontvangen alle deelnemers na afloop een medaille voor de prijzenkast 😊

Aanmelden voor de challenge kan via dit online formulier. Wanneer je je hebt aangemeld, wordt je handmatig als een gebruiker aangemaakt op het activiteiten formulier. Op dit activiteitenformulier vul je in wat voor training je hebt gedaan, op welke datum en de afstand. Elke dag worden de ingevulde activiteitenformulieren bijgewerkt in het overzicht waar de prestaties van alle deelnemers worden vermeld. Naast de minimaal vereiste wekelijkse trainingen (interval, tempo en lange duurloop), mag je ook alle andere hardlooptrainingen invoeren, als je dat wilt. Per deelnemer wordt het aantal trainingen en de afstand bijgehouden.

Mocht je nog vragen hebben, stuur me dan een e-mail op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Veel succes met de challenge!

Sportieve groet,

Jeroen Kuyper, mede namens alle looptrainers van NEA Volharding

Berichtje van de wedstrijd loopgroep,

 

Wij willen jullie even bijpraten over waar de wedstrijdloopgroep commissie mee bezig is en was.
Terwijl ik dit schrijf zitten we in Lockdown en is de avondklok een feit.

Afgelopen jaar hebben we op 8 maart de eerste NeaPurmerRun kunnen organiseren. Dit was een groot succes, maar dit was gelijk de laatste loop. Een paar dagen laten begon de intelligente Lockdown.
Nadat in juli de meeste beperkende maatregelen weer waren opgeheven hoopten we toch nog een NeaCross te kunnen organiseren.
In september zijn we nog bij elkaar geweest om te kijken of het haalbaar was, maar helaas haalde Corona ons in.

Na een keer virtueel bij elkaar te zijn geweest, waren we vol goede moed begonnen met de voorbereidingen van de 2e Nea PurmerRun. Deze stond gepland voor 14 maart.
Maar ook hier hebben we moeten concluderen dat het niet mogelijk is om deze loop te organiseren.
Je hebt toch een maand of twee nodig om alles rond te krijgen.
De voorbereiding was echter niet voor niets, we zijn wel bezig om voor volgende jaren en goed draaiboek te maken.

Staat er nog iets op de planning? 
Het blijft onzeker maar de wedstrijdcommissie hoopt dat de Purmerbosloop welke gepland staat voor donderdagavond 24 juni 2021 doorgang kan vinden.
Dus noteer deze datum toch maar om weer eens 5 of 10 km door het mooie Purmerbos te lopen.

In het najaar staat nog voor zondag 31 oktober 2021 de NeaCross op het programma

Tot snel en blijf allemaal gezond,

 

Josefien, Robert, Edwin, Gerard, Jan, Willem, Remco en Dirk

 
What do you want to do ?
New mail

Collega Loopgroeptrainer Jeroen Kuyper is bij AV Nea Volharding begonnen in 2010 met een start to run clinic onder bezielende leiding van René Schoen.
Jeroen vond dat René een best leuk verhaal had over hoe je plezier in het hardlopen kunt krijgen maar was bijzonder sceptisch of dat plezier bij hem ook zou kunnen groeien.

Onderstaand een prachtig artikel van een megaprestatie na 10 jaar trainen.


Van goed voornemen naar ultraloop:

Purmerender Jeroen Kuyper loopt 100 mijl
in 24 uur
Jeroen Kuyper
© Foto Wim Egas
Jan Koning
Vandaag om 19:50
Purmerend
Meer bewegen staat ongetwijfeld bij velen bovenaan het lijstje van goede voornemens, maar
het ook echt gaan doen én volhouden is een grotere uitdaging. De meeste goede voornemens
sneuvelen namelijk binnen twee à drie weken, blijkt uit verschillende onderzoeken. Jeroen
Kuyper uit Purmerend wist zijn leven wel blijvend te beteren, met als absolute mijlpaal: 100
mijl in 24 uur. Hoe deed hij dat?

Beperking TRAININGEN LOOPGROEP 12 januari tot 9 februari 2021

Helaas opnieuw slecht nieuws waar we met zijn allen mee te maken hebben.
Het enige wat we hier mee kunnen is ons aan de voorgestelde/opgelegde regels houden en er ondanks alles het beste van te maken.
We kunnen/mogen nog buiten trainen met maximaal 2 personen met inachtneming van de 1,5 m afstandsregel.
Samen lopen blijft leuker en gemakkelijker vol te houden als je met iemand afspreekt.
Ga of blijf dat vooral doen met elkaar.
Uiteraard hopen wij zo snel mogelijk de trainingen te kunnen hervatten en zijn alweer bezig met het trainingsschema voor het eerste kwartaal van 2021.

Voor nu kunnen we niet veel meer doen hopen op snel afbouwende beperkingen zodat we de trainingen weer kunnen hervatten. 

 

Ons eerdere bericht van 2 december.

Opnieuw is er een versoepeling van de COVID 19 regels voor het Trainen van de loopgroep op de baan VANAF 6 JULI

Na overleg heeft ons Bestuur, Gemeente en Spurd groen licht gegeven voor het verruimen van trainingen aan de Loopgroepen op onze atletiekbaan.
Dit kan uiteraard nog steeds niet zonder een aantal strenge eisen waar we aan moeten voldoen.

We hebben het al vele malen gehoord en gelezen maar ook hier geldt: "SAMEN KUNNEN WE TRAININGEN OP EEN VERANTWOORDE WIJZE MOGELIJK MAKEN".

Wat zijn de wijzigingen:

  • Tijdens de training is de 1,5 meter regel komen te vervallen. Alle banen kunnen we weer gebruiken voor de training. Tijdens voor en het wachten direct na de training geldt de 1,5 meter regel weer wel.

  • De training op de dinsdagavond gaan weer terug naar  19:30 uur in plaats van 20:00 uur

  • De Kleedkamers mogen weer gebruikt worden met inachtneming van de 1,5 meter.  
    1 heren en 1 dames kleedkamer zullen beschikbaar zijn, In beide kleedkamers is een toilet aanwezig en de atleten kunnen in de kleedkamer ook hun spullen kwijt (dus niet in de kantine).
  • De Kantine is niet geschikt voor 1,5 meter gebruik dus blijft vooralsnog dicht tot 1 september. Wel wordt er Thee gezet en mag buiten aangeboden worden.
  • Ouders en belangstellende langs de lijn. Dit is weer toegestaan op voorwaarde dat zij zich aan de 1,5 meter regel houden. Wanneer men wil zitten zullen zij zelf een klapstoeltje mee moeten nemen.

  • Let op >> ZATERDAG 4 juli IS DE TRAINING OP DE BAAN EN NIET IN HET PURMERBOS


Even de regels op een rij die ongewijzigd blijven:

  • Als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid,
  • loopneus, niezen, keelpijn, hoest, benauwdheid of koorts. BLIJF THUIS !!!!!. 
  • Kom niet eerder dan 10 minuten voor aanvang van de training naar de baan.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38C°) en/of benauwdheidsklachten
    heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag de atleet weer sporten.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het coronavirus (COVID19).Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden,
    moet je thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact.
  • Iedereen die tot de risicogroep behoort of 70+ is, dient zelf hun risico te analyseren of zij op
    de accommodatie of in de openbare ruimte zich in groepen kunnen begeven, raadpleeg desnoods je huisarts.
  • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.
  • Kleed je thuis vast om. (De kleedkamers op de baan wel open maar geld wel de 1,5 meter regel.)
  • Neem een eigen drinkflesje mee, vul deze thuis.
  • Ga vooraf thuis naar het toilet.
  • Je kunt je spullen weer in de kleedkamer kwijt maar hier geld de 1,5 m afstand.
  • Laat overbodige spullen in de auto of thuis. (de kantine blijft nog gesloten dus ook geen sleutels of telefoons achter de bar).

De Training:

  • Het gebruik van de baan zal per training bepaalt worden door de trainers.
  • Wellicht is het overbodig maar wij vermelden dit wel even: Ga niet buiten het hek in een groepje staan te praten zolang dat niet is toegestaan. afdeling Handhaving van de Gemeente zal niet schromen hiervoor een boete uit te schrijven.

 

Het glas halfvol. De zon schijnt altijd. Alles komt goed. Dat was Kees een geboren optimist.

Wat hebben we met de loopgroep vele fijne momenten gekend. De estafettevormen waren met Kees in de bus van een hoog gehalte wat de humor betreft. We konden alles tegen Kees zeggen, maar ook andersom. Tijdens een Den Helder/Maastricht estafette was hij van het loop parcours afgeweken. Na zoeken vonden wij hem al lopend op de A10. Volgens Kees niets aan de hand.
Roparun die we als loopgroep 7x gelopen hebben was niet alleen afzien, maar vooral feest en humor. En dat voor de mensen die ziek zijn. Dat was Kees. Altijd bezig zijn voor anderen die dat nodig hadden op welke manier dan ook.
De laatste paar jaar ook de Beemsterkaaslopen organiseren voor onze pupillen en junioren. Voor de start van een serie altijd met veel humor een praatje houden naar de kinderen.

Vind het een gunst dat we jaren met hem heb mogen organiseren, lopen en vooral humor delen. We gaan je missen loopmaatje.

Jan Zwemstra
(namens de loopgroep commissie)

Uitslagen Munnikloop Purmerend - Zondag 10 maart 2019

Ook op uitslagen.nl terug te vinden, maar voor de volledigheid hier ook de uitslagen van de Munnikloop.

Het was een natte maar vooral winderige dag met een koude wind.

 

 

Blogs

 

Lust & Leven - Veron LustLust & Leven

Veron Lust over zijn leven als (ultra)loper en ontwikkelingshulp verlener
| Feb 2021 | dec.2020 | sep.2020 |

Volg ons op Twitter
Praat mee op Disqus
Volg ons op Facebook