Uitslagen Nea-Cross - Zondag 31 oktober 2021

Ook op uitslagen.nl terug te vinden, maar voor de volledigheid hier ook de uitslagen van de Nea Cross.

Het was een mooie herfstdag met af en toe zon en een licht fris briesje

 

Hoe bijzonder is dat? 150.000 km hardlopen.

Veron Lust heeft vanaf zijn 16e jaar op 9 maart 1979 al zijn hardloopkilometers bijgehouden in schriftjes.
Even snel berekend komt dat neer op 9,63 km per dag.
Voor een atleet die 6-voudig kampioen op de 100 km is, een aantal halve en hele marathons op zijn naam heeft en niet te vergeten een aantal ultra lopen zoals de 60 van Texel en 6 uurs lopen van ruim 80 km zal hij niet elke dag het minimum van de 9.63 km gelopen hebben. 
Afgelopen zaterdagmiddag 16:00 uur gaf de Wethouder Harry Rotgans het startsein voor de laatste 25 ronden van 400 m tot 150.000 km.

Start to Run

 

Iedereen kan HARDLOPEN?
Mits:

  • er geen lichamelijk klachten zijn waardoor het absoluut niet mogelijk is.
  • er Medisch gezien beperkingen zijn opgelegd waardoor het niet mogelijk/verstandig is.

Voor degene die hier niet onder vallen en diegene die beweert "dat is niets voor mij" Kom 18 september 9:30 uur in sportieve kleding en loop- of sportieve schoenen naar de Atletiekbaan van Nea Volharding voor een gratis proefles Start to Run.

Start to Run is gezellig, leuk, sportief en met ‘medebeginners’ ga je samen over die drempel heen. Je krijgt training van gekwalificeerde trainers op een mooie atletiekbaan.

De trainers geven je een goede basis met zowel theorie- als praktijkoefeningen. Na zeven weken ben je in staat ongeveer drie kilometer aan één stuk hard te lopen.

Op zaterdag 25 September aanstaande starten wij om 9:30 uur weer een nieuwe clinic Start to Run trainingen bij ons op de baan. De les bestaat uit een stukje theorie en een stukje praktijk op de atletiekbaan.

Als je vast kennis wil maken met de vereniging en de trainer kom dan ook op onze gratis kennismakingstraining op zaterdag 18 September 9:30 uur

Uiteraard zullen wij ons houden aan de regels/adviezen van het RIVM voor wat betreft de Corona maatregelen.

INSCHRIJVEN IS HELAAS NIET MEER MOGELIJK.

DE VOLGENDE CLINIC ZAL GEGEVEN WORDEN IN MAART 2022

WIJ MOGEN WEER?

Met een Kleine slag om de arm kunnen schrijven dat we de loopgroeptrainingen weer gaan opstarten vanaf woensdag 19 mei.
Uiteraard houden wij ons nog steeds aan de algemene regels:

Omwille van het maximaal aantal atleten per groep verzoeken wij jullie zoveel mogelijk te komen op de trainingsmomenten die jullie gewend waren in de tijd voor de COVID maatregelen.
wij zijn gebonden aan de maximale groepsgrote van 30 personen en willen uiteraard niemand teleurstellen

Even de regels op een rij die ongewijzigd blijven:

  • Als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoest, benauwdheid of koorts. BLIJF THUIS !!!!!. 
  • Kom alleen en niet eerder dan 10 minuten voor aanvang van de training naar de baan.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38C°) en/of benauwdheidsklachten
    heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag de atleet weer sporten.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het coronavirus (COVID19).Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden,
    moet je thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact.
  • Iedereen die tot de risicogroep behoort of 70+ is, dient zelf hun risico te analyseren of zij op
    de accommodatie of in de openbare ruimte zich in groepen kunnen begeven, raadpleeg desnoods je huisarts.
  • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.
  • Kleed je thuis vast om. (De kleedkamers op de baan zijn gesloten)
  • Neem een eigen drinkflesje mee, vul deze thuis.
  • Ga vooraf thuis naar het toilet.
  • Het kan fijn zijn na de training even een droog shirt aan te trekken. Doe dit wel op de baan.
  • Neem bij regenverwachting een plastic tasje mee om eventuele spullen in te doen.
  • Je kunt je spullen naast de baan op de grond leggen of aan het hek hangen. ook hier geld de 1,5 m afstand.
  • Laat overbodige spullen in de auto of thuis. (ook de kantine blijft gesloten dus ook geen sleutels of telefoons achter de bar).
  • De kleedkamers kunnen/mogen alleen gebruikt worden voor sanitaire noodstops.
  • Bij gebruik van de toiletten in de kleedkamers mogen er maximaal twee personen naar binnen. 1 in de dameskleedkamer en 1 in de herenkleedkamer.
  • Voor de ingang van de kleedkamers houden we ons ook aan de 1,5 m afstand.

De Training:

  • Ook op de baan houden we zijdelings 1,5 m afstand.
  • Het gebruik van de baan zal per training bepaalt worden door de trainers.
  • Inlopen doen jullie zelf gedurende twee ronden. voor de start houden we de 1,5 m afstand.
  • Na het inlopen volgt de warming-up en ga je op aanwijzing van de trainer bij een pion staan die 2 meter uit elkaar staan op het middenveld of ander deel van het terrein op aanwijzing van de trainer.
  • Daarna gaan we naar een ander gedeelte van het binnenterrein en kies je weer een pion die op 2 meter afstand staan. Daar starten we de loopscholing.
  • Na de loopscholing blijf je staan en wordt de kern uitgelegd.
  • Ben je klaar met de kern dan loop je uit op baan 5 en 6  of binnenbaan. Alles op minimaal 1.5 meter.
  • Hierna is de training afgelopen en verzoeken wij je de baan te verlaten.
  • Wellicht is het overbodig maar wij vermelden dit wel even: Ga niet buiten het hek in een groepje staan te praten zolang dat niet is toegestaan. afdeling Handhaving van de Gemeente zal niet schromen hiervoor een boete uit te schrijven.

Wij hebben er weer onwijs veel zin in.

TOT GAUW

 

Beste lopers van NEA Volharding,

We hopen allereerst natuurlijk dat iedereen gezond en fit is! Omdat de lockdown toch langer duurt dan gehoopt, willen we graag iedereen van de loopgroepen virtueel uitdagen om actief te blijven.

Allereerst zijn looptrainers Marck en Jeroen begonnen met het maken van video’s over looptechniek. Dinsdag 26 januari is de eerste video gemaakt en deze is te vinden op het Youtube-kanaal van Jeroen: Loopscholingsfilmpjes.

Daarnaast willen we iedereen uitnodigen om deel te nemen aan de “NEA Lockdown Challenge”. De challenge bestaat er uit dat je iedere week van februari (minimaal) een intervaltraining, een tempoduurloop en een lange duurloop doet. Als je hier aan meedoet, weet je zeker dat je conditie goed op peil blijft! Deze challenge duurt dus 4 weken.

  • Intervaltrainingen kun je vinden op de website van NEA Volharding: Trainingsschema.
  • De tempoduurloop duurt, na een warming-up,  tussen 15 en 30 minuten en doe je op 95%-100% van je anaerobe drempel (omslagpunt waar je begint te verzuren). Dit tempo is zo hoog dat je eigenlijk niet meer kunt praten, hooguit kun je nog een enkel woord uitspreken.
  • De lange duurloop mag je elke week met 10% verlengen. Voorbeeld: als je de ene week 10 km loopt, mag je de volgende week 11 km lopen.

Het is de bedoeling dat je na iedere activiteit een online formulier invult met de gegeven van je training en optioneel een linkje naar je activiteit als “bewijs”. Elke dag zal het overzicht met alle activiteiten worden bijgewerkt en inzichtelijk zijn voor alle deelnemers. Er is geen competitie-element, je doet dit alleen voor jezelf! Als beloning ontvangen alle deelnemers na afloop een medaille voor de prijzenkast 😊

Aanmelden voor de challenge kan via dit online formulier. Wanneer je je hebt aangemeld, wordt je handmatig als een gebruiker aangemaakt op het activiteiten formulier. Op dit activiteitenformulier vul je in wat voor training je hebt gedaan, op welke datum en de afstand. Elke dag worden de ingevulde activiteitenformulieren bijgewerkt in het overzicht waar de prestaties van alle deelnemers worden vermeld. Naast de minimaal vereiste wekelijkse trainingen (interval, tempo en lange duurloop), mag je ook alle andere hardlooptrainingen invoeren, als je dat wilt. Per deelnemer wordt het aantal trainingen en de afstand bijgehouden.

Mocht je nog vragen hebben, stuur me dan een e-mail op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Veel succes met de challenge!

Sportieve groet,

Jeroen Kuyper, mede namens alle looptrainers van NEA Volharding

Berichtje van de wedstrijd loopgroep,

 

Wij willen jullie even bijpraten over waar de wedstrijdloopgroep commissie mee bezig is en was.
Terwijl ik dit schrijf zitten we in Lockdown en is de avondklok een feit.

Afgelopen jaar hebben we op 8 maart de eerste NeaPurmerRun kunnen organiseren. Dit was een groot succes, maar dit was gelijk de laatste loop. Een paar dagen laten begon de intelligente Lockdown.
Nadat in juli de meeste beperkende maatregelen weer waren opgeheven hoopten we toch nog een NeaCross te kunnen organiseren.
In september zijn we nog bij elkaar geweest om te kijken of het haalbaar was, maar helaas haalde Corona ons in.

Na een keer virtueel bij elkaar te zijn geweest, waren we vol goede moed begonnen met de voorbereidingen van de 2e Nea PurmerRun. Deze stond gepland voor 14 maart.
Maar ook hier hebben we moeten concluderen dat het niet mogelijk is om deze loop te organiseren.
Je hebt toch een maand of twee nodig om alles rond te krijgen.
De voorbereiding was echter niet voor niets, we zijn wel bezig om voor volgende jaren en goed draaiboek te maken.

Staat er nog iets op de planning? 
Het blijft onzeker maar de wedstrijdcommissie hoopt dat de Purmerbosloop welke gepland staat voor donderdagavond 24 juni 2021 doorgang kan vinden.
Dus noteer deze datum toch maar om weer eens 5 of 10 km door het mooie Purmerbos te lopen.

In het najaar staat nog voor zondag 31 oktober 2021 de NeaCross op het programma

Tot snel en blijf allemaal gezond,

 

Josefien, Robert, Edwin, Gerard, Jan, Willem, Remco en Dirk

 
What do you want to do ?
New mail

Collega Loopgroeptrainer Jeroen Kuyper is bij AV Nea Volharding begonnen in 2010 met een start to run clinic onder bezielende leiding van René Schoen.
Jeroen vond dat René een best leuk verhaal had over hoe je plezier in het hardlopen kunt krijgen maar was bijzonder sceptisch of dat plezier bij hem ook zou kunnen groeien.

Onderstaand een prachtig artikel van een megaprestatie na 10 jaar trainen.


Van goed voornemen naar ultraloop:

Purmerender Jeroen Kuyper loopt 100 mijl
in 24 uur
Jeroen Kuyper
© Foto Wim Egas
Jan Koning
Vandaag om 19:50
Purmerend
Meer bewegen staat ongetwijfeld bij velen bovenaan het lijstje van goede voornemens, maar
het ook echt gaan doen én volhouden is een grotere uitdaging. De meeste goede voornemens
sneuvelen namelijk binnen twee à drie weken, blijkt uit verschillende onderzoeken. Jeroen
Kuyper uit Purmerend wist zijn leven wel blijvend te beteren, met als absolute mijlpaal: 100
mijl in 24 uur. Hoe deed hij dat?

 

Blogs

 

Lust & Leven - Veron LustLust & Leven

Veron Lust over zijn leven als (ultra)loper en ontwikkelingshulp verlener
| Sep 2021 | jul.2021 | apr.2021 |

Volg ons op Twitter
Praat mee op Disqus
Volg ons op Facebook