Trainingsschema 2e kwt 2020

Meer Informatie

Andere vragen? Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Eindelijk weer Trainen op de baan

Na overleg heeft ons Bestuur, Gemeente en Spurd groen licht gegeven voor het geven van trainingen aan de Loopgroepen op onze atletiekbaan.
Dit kan uiteraard alleen als we aan een aantal strenge eisen voldoen.

We hebben het al vele malen gehoord en gelezen maar ook hier geldt: "SAMEN KUNNEN WE TRAININGEN OP EEN VERANTWOORDE WIJZE MOGELIJK MAKEN".
Als trainers staan we weer te popelen jullie weer te zien en training te mogen geven en uit de reacties vanuit de loopgroep en ontzettend leuke kaart naar alle trainers kunnen jullie ook niet wachten.
Enthousiast als we zijn, moeten en kunnen we niet anders dan ons aan de vastgestelde regels houden om hier de komende tijd mee door te kunnen. Lukt dat niet dan zal de baan per direct gesloten worden.

Even de regels op een rij:

  • Je kunt alleen komen trainen als je je hiervoor hebt aangemeld. (dat kan middels dit formulier >

    Aanmeldingsformulier training

  • Als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid,
    loopneus, niezen, keelpijn, hoest, benauwdheid of koorts. BLIJF THUIS !!!!!. 
  • Kom alleen en niet eerder dan 10 minuten voor aanvang van de training naar de baan.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38C°) en/of benauwdheidsklachten
    heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag de atleet weer sporten.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het coronavirus (COVID19).Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden,
    moet je thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact.
  • Iedereen die tot de risicogroep behoort of 70+ is, dient zelf hun risico te analyseren of zij op
    de accommodatie of in de openbare ruimte zich in groepen kunnen begeven, raadpleeg desnoods je huisarts.
  • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.
  • Kleed je thuis vast om. (De kleedkamers op de baan zijn gesloten)
  • Neem een eigen drinkflesje mee, vul deze thuis.
  • Ga vooraf thuis naar het toilet.
  • Het kan fijn zijn na de training even een droog shirt aan te trekken. Doe dit wel op de baan.
  • Neem bij regenverwachting een plastic tasje mee om eventuele spullen in te doen.
  • Je kunt je spullen naast de baan op de grond leggen of aan het hek hangen. ook hier geld de 1,5 m afstand.
  • Laat overbodige spullen in de auto of thuis. (ook de kantine blijft gesloten dus ook geen sleutels of telefoons achter de bar).
  • De kleedkamers kunnen/mogen alleen gebruikt worden voor sanitaire noodstops.
  • Bij gebruik van de toiletten in de kleedkamers mogen er maximaal twee personen naar binnen. 1 in de dameskleedkamer en 1 in de herenkleedkamer.
  • Aan de kleedkamer komen twee bordjes te hangen waaraan je kunt zien welke bezet of vrij is.
  • Voor de ingang van de kleedkamers houden we ons ook aan de 1,5 m afstand.

De Training:

  • Ook op de baan houden we zijdelings 1,5 m afstand en lopen met 10 meter afstand achter elkaar.
  • Er wordt gelopen in baan 1 de snellere lopers mogen inhalen op baan 3. 
    van finish naar de 100 kan er uitgewandeld worden in baan 5 of 6 met minimaal 1,5 m afstand
  • Inlopen doen jullie zelf gedurende twee ronden. voor de start houden we de 1,5 m afstand aan en we starten als je voorganger 10 meter verder is.
  • Na het inlopen volgt de warming-up en ga je op aanwijzing van de trainer bij een pion staan op het middenveld die 2 meter uit elkaar staan.
  • Daarna gaan we naar een ander gedeelte van het binnenterrein en kies je weer een pion die op 2 meter afstand staan. Daar starten we de loopscholing.
  • Na de loopscholing  blijf je staan en wordt de kern uitgelegd.
  • Bij de Start/finish vertellen we wie als 1e vertrekt met de Kern en vervolgens de 2e  enz. Telkens met 10 meter tussenruimte.
  • Ben je klaar met de kern dan loop je uit op baan 5 en 6  alles op minimaal 1.5 meter.
  • Hierna is de training afgelopen en verzoeken wij je de baan te verlaten.
  • Wellicht is het overbodig maar wij vermelden dit wel even: Ga niet buiten het hek in een groepje staan te praten zolang dat niet is toegestaan. afdeling Handhaving van de Gemeente zal niet schromen hiervoor een boete uit te schrijven.

Bijlagen Atletiekunie: Veilig sporten. Bijlage Atletiekunie

Uitslagen Munnikloop Purmerend - Zondag 10 maart 2019

Ook op uitslagen.nl terug te vinden, maar voor de volledigheid hier ook de uitslagen van de Munnikloop.

Het was een natte maar vooral winderige dag met een koude wind.

 

Uitslagen Munnikloop Purmerend - Zondag 11 maart 2018

Ook op uitslagen.nl terug te vinden, maar voor de volledigheid hier ook de uitslagen van de Munnikloop.

Het was een wat druilerige dag met een ietwat frisse wind. 

 

Woensdagavond 13 december! Loopgroeptraining

Gaat de training door?
Geen afmelding via de Website.
De sneeuw en het ijs is grotendeels verdwenen, fietspaden zijn schoon door strooizout.
Ook dinsdagavond heb ik een trainingsrondje gelopen over fietspaden. (dat ging goed).
En ja hoor toch nog 7 atleten die ondanks een donkere baan toch naar de kantine komen.

En zoals mijn vroegere trainer zei "weer of geen weer, trainen doen we elke keer".
Heerlijk rondje Kwadijk gelopen waarbij Lonneke zelfs een prachtige PR liep. (haar eertste 5 km na Start to Run september) Hoe leuk is dat.
Terug in de kantine was er ook geen droge kledingdraad meer over en konden we ons een beetje warmen aan een hele of halve beker thee. 
Ook een nieuwe atleet Maarten heeft zijn vuurdoop gehad en werd door de groep bemoedigend toegesproken. "Het kan alleen maar leuker worden!

 

Bikkels 1 

Zaterdagochtend, ik ben al een poos niet geweest maar vanochtend dacht ik; kom hup in de benen en even lekker naar de baan.
Hardlooptraining van Jan Zwemstra, een bevroren baan dus inlopen op het grasveld.

Het zonnetje schijnt en het is één graad. Eigenlijk is het dus perfect. Het is niet heel druk maar toch loopt er een gezellig ploegje bij elkaar. De kern bestaat uit 20 meter skipping en vandaar uit letten op de techniek en dus iets van die kniehef laten bestaan in de resterende 400 meters. En dat dan voor de snelste onder ons 8 keer. Halverwege de ochtend zie ik Purcy Marte de baan op lopen. Hij traint regelmatig met zijn atleten tijdens onze hardlooptrainingen.

Vorig jaar december heeft een aantal lopers van onze loopgroep onder leiding van Jan Zwemstra de Purmerbosmarathon in estafette afgelegd. Diezelfde ochtend, net voor de start, kwam Kees van Rijn met het toen nog, in onze ogen nogal belachelijke idee, dat wij dan ook wel mee konden doen aan de Bevrijdingsvuurestafette.

Bevrijdingsvuurestafette??? Wat is dat en hoever is dat!? Nou gewoon van Wageningen naar Purmerend lopen met een fakkel… ’s nachts… en dan zorgen dat het vuur op de plaats van bestemming komt. Geen van ons dacht er echt serieus over na. Zo’n eind lopen in de nacht? Dat kunnen wij helemaal niet. Toch?

Waar Start to Run bij AV NEA Volharding al niet toe kan leiden.

Het overgrote deel van onze groep is onder de motiverende begeleiding van René Schoen en zijn collega trainers, in het voor- en najaar van 2012 begonnen met hardlopen. De eerste trainingen van 100 meters werden al snel omgezet in kilometers en uiteindelijk hebben de meesten dat jaar ook hun eerste Dam tot Damloop uitgelopen.
Uit die lichting is een hele hechte groep ontstaan. Er wordt consequent samen gelopen. Meestal op de maandagavond, maar ook wel eens in het weekend. Vaste prik is dat we iedere maand wel deelnemen een evenement waar we met wisselende bezetting toch weer allemaal aan meedoen.