Opnieuw is er een versoepeling van de COVID 19 regels voor het Trainen van de loopgroep op de baan VANAF 6 JULI

Na overleg heeft ons Bestuur, Gemeente en Spurd groen licht gegeven voor het verruimen van trainingen aan de Loopgroepen op onze atletiekbaan.
Dit kan uiteraard nog steeds niet zonder een aantal strenge eisen waar we aan moeten voldoen.

We hebben het al vele malen gehoord en gelezen maar ook hier geldt: "SAMEN KUNNEN WE TRAININGEN OP EEN VERANTWOORDE WIJZE MOGELIJK MAKEN".

Wat zijn de wijzigingen:

  • Tijdens de training is de 1,5 meter regel komen te vervallen. Alle banen kunnen we weer gebruiken voor de training. Tijdens voor en het wachten direct na de training geldt de 1,5 meter regel weer wel.

  • De training op de dinsdagavond gaan weer terug naar  19:30 uur in plaats van 20:00 uur

  • De Kleedkamers mogen weer gebruikt worden met inachtneming van de 1,5 meter.  
    1 heren en 1 dames kleedkamer zullen beschikbaar zijn, In beide kleedkamers is een toilet aanwezig en de atleten kunnen in de kleedkamer ook hun spullen kwijt (dus niet in de kantine).
  • De Kantine is niet geschikt voor 1,5 meter gebruik dus blijft vooralsnog dicht tot 1 september. Wel wordt er Thee gezet en mag buiten aangeboden worden.
  • Ouders en belangstellende langs de lijn. Dit is weer toegestaan op voorwaarde dat zij zich aan de 1,5 meter regel houden. Wanneer men wil zitten zullen zij zelf een klapstoeltje mee moeten nemen.

  • Let op >> ZATERDAG 4 juli IS DE TRAINING OP DE BAAN EN NIET IN HET PURMERBOS


Even de regels op een rij die ongewijzigd blijven:

  • Als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid,
  • loopneus, niezen, keelpijn, hoest, benauwdheid of koorts. BLIJF THUIS !!!!!. 
  • Kom niet eerder dan 10 minuten voor aanvang van de training naar de baan.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38C°) en/of benauwdheidsklachten
    heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag de atleet weer sporten.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het coronavirus (COVID19).Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden,
    moet je thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact.
  • Iedereen die tot de risicogroep behoort of 70+ is, dient zelf hun risico te analyseren of zij op
    de accommodatie of in de openbare ruimte zich in groepen kunnen begeven, raadpleeg desnoods je huisarts.
  • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.
  • Kleed je thuis vast om. (De kleedkamers op de baan wel open maar geld wel de 1,5 meter regel.)
  • Neem een eigen drinkflesje mee, vul deze thuis.
  • Ga vooraf thuis naar het toilet.
  • Je kunt je spullen weer in de kleedkamer kwijt maar hier geld de 1,5 m afstand.
  • Laat overbodige spullen in de auto of thuis. (de kantine blijft nog gesloten dus ook geen sleutels of telefoons achter de bar).

De Training:

  • Het gebruik van de baan zal per training bepaalt worden door de trainers.
  • Wellicht is het overbodig maar wij vermelden dit wel even: Ga niet buiten het hek in een groepje staan te praten zolang dat niet is toegestaan. afdeling Handhaving van de Gemeente zal niet schromen hiervoor een boete uit te schrijven.

 

Uitslagen Munnikloop Purmerend - Zondag 10 maart 2019

Ook op uitslagen.nl terug te vinden, maar voor de volledigheid hier ook de uitslagen van de Munnikloop.

Het was een natte maar vooral winderige dag met een koude wind.

 

Uitslagen Munnikloop Purmerend - Zondag 11 maart 2018

Ook op uitslagen.nl terug te vinden, maar voor de volledigheid hier ook de uitslagen van de Munnikloop.

Het was een wat druilerige dag met een ietwat frisse wind. 

 

Woensdagavond 13 december! Loopgroeptraining

Gaat de training door?
Geen afmelding via de Website.
De sneeuw en het ijs is grotendeels verdwenen, fietspaden zijn schoon door strooizout.
Ook dinsdagavond heb ik een trainingsrondje gelopen over fietspaden. (dat ging goed).
En ja hoor toch nog 7 atleten die ondanks een donkere baan toch naar de kantine komen.

En zoals mijn vroegere trainer zei "weer of geen weer, trainen doen we elke keer".
Heerlijk rondje Kwadijk gelopen waarbij Lonneke zelfs een prachtige PR liep. (haar eertste 5 km na Start to Run september) Hoe leuk is dat.
Terug in de kantine was er ook geen droge kledingdraad meer over en konden we ons een beetje warmen aan een hele of halve beker thee. 
Ook een nieuwe atleet Maarten heeft zijn vuurdoop gehad en werd door de groep bemoedigend toegesproken. "Het kan alleen maar leuker worden!

 

Bikkels 1 

Zaterdagochtend, ik ben al een poos niet geweest maar vanochtend dacht ik; kom hup in de benen en even lekker naar de baan.
Hardlooptraining van Jan Zwemstra, een bevroren baan dus inlopen op het grasveld.

Het zonnetje schijnt en het is één graad. Eigenlijk is het dus perfect. Het is niet heel druk maar toch loopt er een gezellig ploegje bij elkaar. De kern bestaat uit 20 meter skipping en vandaar uit letten op de techniek en dus iets van die kniehef laten bestaan in de resterende 400 meters. En dat dan voor de snelste onder ons 8 keer. Halverwege de ochtend zie ik Purcy Marte de baan op lopen. Hij traint regelmatig met zijn atleten tijdens onze hardlooptrainingen.

Vorig jaar december heeft een aantal lopers van onze loopgroep onder leiding van Jan Zwemstra de Purmerbosmarathon in estafette afgelegd. Diezelfde ochtend, net voor de start, kwam Kees van Rijn met het toen nog, in onze ogen nogal belachelijke idee, dat wij dan ook wel mee konden doen aan de Bevrijdingsvuurestafette.

Bevrijdingsvuurestafette??? Wat is dat en hoever is dat!? Nou gewoon van Wageningen naar Purmerend lopen met een fakkel… ’s nachts… en dan zorgen dat het vuur op de plaats van bestemming komt. Geen van ons dacht er echt serieus over na. Zo’n eind lopen in de nacht? Dat kunnen wij helemaal niet. Toch?

Waar Start to Run bij AV NEA Volharding al niet toe kan leiden.

Het overgrote deel van onze groep is onder de motiverende begeleiding van René Schoen en zijn collega trainers, in het voor- en najaar van 2012 begonnen met hardlopen. De eerste trainingen van 100 meters werden al snel omgezet in kilometers en uiteindelijk hebben de meesten dat jaar ook hun eerste Dam tot Damloop uitgelopen.
Uit die lichting is een hele hechte groep ontstaan. Er wordt consequent samen gelopen. Meestal op de maandagavond, maar ook wel eens in het weekend. Vaste prik is dat we iedere maand wel deelnemen een evenement waar we met wisselende bezetting toch weer allemaal aan meedoen.

 

Blogs

 

Lust & Leven - Veron LustLust & Leven

Veron Lust over zijn leven als (ultra)loper en ontwikkelingshulp verlener
| Jun 2020 | apr.2020 | jan.2020 |

Volg ons op Twitter
Praat mee op Disqus
Volg ons op Facebook