De Gezonde Sportkantine heeft in samenwerking met het nationale Voedingscentrum aan atletiekvereniging NEA Volharding in Purmerend als eerste in Nederland, de zilveren award voor gezonde sportkantine toegekend.
Dankzij de inspanningen van de enthousiaste leden van de kantinecommissie Cees Esser, Jiska Sanbrink Kees van Rijn en Denise Essenburg voldoet minstens zestig procent van het aanbod aan de norm gezond. De leden en bezoekers waarderen het gevarieerde assortiment en er is duidelijk afnemende belangstelling voor minder gezonde snacks.

De ontzettend enthousiaste inzet van de vier leden van de kantinecommissie heeft geleid tot een snelle aanpassing van het assortiment. Het gezonde aanbod is ook een verkoopsucces. Jeugdleden helpen de kantinecommissie met het bereiden en verkopen van de gezonde snacks. In de sportkantine is vanzelfsprekend ook keuze uit andere snacks dan gezonde snacks. Bij het opzetten van de gezonde sportkantine is NEA door Spurd ondersteund.

De uitreiking van de zilveren award voor de gezonde sportkantine gebeurt op een nog te bepalen moment in september. Bij meerdere sportverenigingen in Purmerend zijn vrijwilligers bezig om het aanbod in de kantine gezonder te maken.

Gezonde Sportkantine - Aanbod
Gezonde Sportkantine - Team